Bringing together the best of two worlds Leenaers Verloop Van der Westen -  communicatie en sponsoring
 
 
Home
> NEEM CONTACT MET ONS OP
 Nieuw! Handboek Nalatenschappen Arjen van Ketel schreef dit zeer waardevolle handboek voor iedereen die hiermee aan de slag wil. Interessant voor goede doelen maar zeker ook voor instellingen in zorg, welzijn en cultuur!
 Fun of Fundraising 50 ideeën voor wervende acties en evenementen in een praktisch en inspirerend boek voor kunst en cultuur, zorg, welzijn, onderwijs en goede doelen.
 Handboek Sponsoring Een compleet overzicht van alle mogelijkheden voor uw werving en het stappenplan van a tot z. Auteur: Hans van der Westen e.a.

Publicaties

Handboek Nalatenschappen
Eén op de vijf euro's die particulieren geven komt via een testament. Door vergrijzing overlijden ieder jaar meer mensen. Een steeds groter deel van de ouderen blijft kinderloos. En de voorspelling is dat ook het vermogen van hen verder zal toenemen. Maar het is ook een bijzonder mooie manier van steun. Voor erflaters is het geven via het testament vaak het afronden van hun persoonlijke levensverhaal, hun levensbijdrage aan een betere wereld.
Geen wonder dat nalatenschappen zo in de belangstelling staan. Bij de traditionele fondsenwervende organisaties, maar ook bij culturele en maatschappelijke organisaties, bij ziekenhuizen en zorginstellingen. Zelfs lokale verenigingen en sportclubs vragen zich af hoe zij nalatenschappen kunnen werven. Want hoe kan je op een integere en effectieve manier mensen stimuleren om hun organisatie via het testament te ondersteunen? Hoe vertel je het verhaal van jouw organisatie? Hoe doe je dat binnen dit juridisch en fiscaal bijzondere terrein van fondsenwerving, met een vooral oudere en soms kwetsbare doelgroep? Dit boek ontvouwt stap voor stap hoe je voor jouw organisatie nalatenschappen kan werven en afwikkelen. Het is onmisbaar wanneer je serieus met nalatenschappen aan de gang wilt. 
 

Positieve reacties op Fun of Fundraising
‘Lekker praktisch en overzichtelijk’ en ‘Ik krijg gelijk zin om aan de slag te gaan’, zijn veelgehoorde reacties op dit boek met 50 goede voorbeelden van wervende acties en evenementen, van klein tot groot met een indicatie van de voorbereidingstijd en de opbrengsten en geven inzicht in doelgroepen, succesfactoren en valkuilen. Steeds meer mensen willen niet alleen geld geven, maar zich juist actief inzetten voor uw organisatie. Door een actie of evenement te helpen organiseren of door deel te nemen aan een exclusief thuisconcert, ludieke talentenveiling of bijzonder podiumdiner. In dit inspirerende boek van Leenaers Verloop Van der Westen en Kunst en Cultuur Overijssel vindt u tips en praktische adviezen voor uw organisatie. Het boek is niet alleen geschikt voor culturele organisaties! 

 
Publicatie: 'Werft uw bestuur al mee?' voor culturele instellingen
In de publicatie ''Werft uw bestuur al mee?'' staan de uitkomsten van ons onderzoek naar de rol van bestuurders en toezichthouders bij het werven van giften van bedrijfssponsors en vermogende particulieren. De uitkomsten zijn samengevat in de 5 V’s: Visie, Voorbereiden, Verleiden, Vragen en Volhouden. Per thema leest u de onderzoeksresultaten en praktische tips om de samenwerking tussen directie en bestuur te optimaliseren. Ook ontwikkelden we een in company workshop voor directies en bestuurders om de samenwerking bij het werven van extra gelden te optimaliseren. Voor een exemplaar of meer informatie kunt u contact opnemen met Sofie Bienert, sofie@lvwadvies.nl. U kunt de publicatie hier downloaden: 
Publicatie 'Werft uw bestuur al mee?'
 
Handboek Sponsoring en Fondsenwerving
Het Handboek Sponsoring en Fondsenwerving voor non-profit organisaties is een concrete, stap-voor-stap handleiding om meer te halen uit sponsoring en fondsenwerving. Of u nu op zoek bent naar extra gelden voor een goed doel of een lokale instelling op het gebied van zorg of welzijn, onderwijs of milieu, amateursport of cultuur, voor een kleine vrijwilligersorganisatie of een professionele instelling – de methoden en technieken om succesvol fondsen te werven zijn overal hetzelfde. Dit boek geeft praktische handreikingen om sponsors of een grote groep vaste donateurs te werven. Maar ook: hoe vind en werft u grote giften of nalatenschappen van vermogende particulieren, hoe formuleert u fondsaanvragen of organiseert u succesvolle evenementen en online werving. 

Grote-giften werving in 60 minuten
Een informatieve en motiverende spoedcursus: in niet meer dan 60 minuten leert u hoe u stap voor stap bouwt aan een structurele (geef)relatie met vermogende particulieren. Aan bod komen de kansen, beperkingen en consequenties voor de vrager en zijn organisatie bij het opstarten van een grote-giftencampagne of -programma. De auteurs belichten behalve de noodzaak voor non-profitorganisaties om hiermee aan de slag te gaan vooral ook de kansen die er liggen. Ze besteden ruimschoots aandacht aan ontwikkeling, sturing en management van dit soort programma's, waarin juist directieleden en bestuurders persoonlijk een cruciale rol spelen. In dit boek leest u hoe passend, effectief, bevredigend en vooral leuk grote giften werving voor u kan zijn als directeur of bestuurder. Ook vindt u er alle belangrijke tips voor succes.