LVWB Lunchupdate 3: Eenmalige ‘Corona-campagnes’ voor culturele- en erfgoedinstellingen, 12 juni 12:00 – 13:00

Een vreemde tijd wordt steeds vreemder: waar veel non-profit organisaties reageerden op de coronacrisis door wervingsacties te stoppen en cancelen – ‘mensen hebben belangrijker dingen aan hun hoofd’, ‘de economie stort in, we moeten kosten besparen’ –  blijkt in de praktijk juist dat fondsenwerving door middel van eenmalige campagnes om deze moeilijke tijd door te komen, succesvol kan zijn. We merken dat er veel sympathie en steunbereidheid is.

In deze LVWB Lunchupdate praten we door over kansen van ‘Corona-campagnes’ en wat erbij komt kijken om die op korte termijn en met succes te organiseren. Zo kun je de financiële nood van jouw organisatie dempen én het publieke draagvlak voor de organisatie vergroten, wat een flinke steun in de rug kan zijn als (lokale) overheden bewogen moeten worden hun aandeel te leveren.

Aan bod komt o.a. hoe je je case for support voor een eenmalige campagne op korte termijn zo sterk mogelijk maakt, welke propositie passend is, welke wervingsdoelgroepen en -kanalen je kunt inzetten en hoe je dit praktisch kunt aanpakken.

12 juni van 12.00 – 13.00 via Zoom

Eet je een (zelfgesmeerd 😊) broodje mee? Meld je dan nu snel aan door een mail te sturen naar sofie@lvwbfundraising.nl. Er is beperkt plaats.